Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Eva - 24 maj 2009 22:29

Jaha, så var den här dagen slut.

I morgon ska jag åka till min syster och hälsa på. Hon har kattungar som är 3-4 veckor gamla....jag undrar om hon märker om jag tar hem en i väskan ;).

Måtte jag komma ihåg kameran, men det brukar vara svårt att fota dessa små liv eftersom dom rör på sig hela tiden. Jag får vänta tills dom sover.

Vi måste även åka och titta på en ny diskmaskin. Den vi har försökte Johan laga och han fick igång den, men mitt i programmet så började den låta konstigt och ville inte tömma ut vatten så det är nog återvinningscentralen nästa som gäller. Den är gammal som gatan, men har fungerat alldeles utmärkt. Den är stor för att vara en bänkdiskmaskin och så stora går inte att få tag på nu för tiden. Dom som finns på marknaden nu är små pluttar som det knappt går in något i :(.

Jag hittade en i stort sett likadan på Blocket.se, men den fanns i Luleå och det är lite långt att åka.

Vi får väl se om vi hittar någon, jag vägrar att börja diska för hand för det är bland det värsta jag vet. Urk!


Nu är det snart dags att slå ihop gluggarna.

Natti natti och sov gott.


Av Eva - 24 maj 2009 20:10

Jag klurar på att köpa en digital systemkamera, men vet inte vilken jag ska välja. Det är en djungel av kameror på marknaden och det är säkert som med barnvagnar, ingen har allt man vill ha :). Jag är inte så hemma på systemkameror, har bara haft digitala kompaktkameror, är faktiskt inne på den fjärde kameran nu så alla tips och råd är värda mycket.

Jag har kikat på Nikon D90, Nikon D5000, Canon EOS 1000D och Sony Alpha DSLR-A300 som alla har sk. Livevisning. Jag ska läsa lite fler recensioner och kolla vad andra har och vad dom tycker innan jag bestämmer mig för vilken det blir.

Sen ska jag ut i skog och mark och leka :).


Tjingeling


Av Eva - 24 maj 2009 16:20

Jag åkte till en handelsträdgård och köpte plantor och till Plantagen och köpte jord. Sen städade jag balkongen, planterade och oljade in bordet.

Nu är allt klart där ute förutom att en stor sopsäck ska bort.

Jag köpte en Klematis som ska klättra i nätet, två Dahlior, två Margariter, kantlobelier och snöflingor.

Jag missbedömde och köpte alledels för mycket jord :). Det fanns lite kvar från förra året och det hade jag glömt bort. Så kan det gå. Jag får väl köra ut det till mamma i värsta fall. Hon behöver säkert jord.

Jag skulle vilja plantera mer, men risken är att det knappt går att komma ut då ;). Jag vill gärna kunna hänga lite tvätt där ute så fort björkpollena har slutat att flyga runt.

Johan är iväg och handlar och han skulle köpa med sig pizza hem. Jag är alldeles för hungrig för att ställa mig och göra i ordning mat nu och när jag blir hungrig är jag inte att leka med..hihihi!


Tjingeling


Av Eva - 24 maj 2009 10:05

Idag funderar jag på om jag ska städa på balkongen, plantera och göra fint. Jag måste i sånt fall åka till Plantagen och inhandla jord och plantor. Vi har innätat så att inte katterna kan hoppa ut och jag ska nog köpa en Klematis som kan klättra i nätet. Jag har haft så förr och det har varit ganska fint.

Det har börjat hända saker med mina två övervintrande pelargonier och det är jätte kul. Hoppas dom blir fina så småningom.

Det får inte plats allt för mycket där ute, men lite mysigare kan man göra.

Nu ska jag koka lite ägg och äta lite frukost så får vi se om jag ger mig av och handlar.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards