Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Dunskandalen....jag mår illa.

Av Eva - 2 februari 2009 09:57

Såg ni programmet om dunskandalen igår? Det gjorde inte jag. Jag kan inte se när djur plågas, men dom har kört det på nyheterna hela morgonen så jag har inte kunnat att undgå och se. Fy fan....hur kan dessa människor göra på det här viset?

Man borde rycka loss varje hårstrå med roten från deras huvuden så att dom fick känna hur det känns. Jag fattar inte att människor kan vara så j-a råa...! Stackars fåglar.

Jag är glad att jag inte har sängkläder av dun, nu kan jag somna utan dåligt samvete om kvällarna.


Tjingeling

 
 
malin

malin

2 februari 2009 10:13

Jag håller helt med dig! Jag såg det igår och det är verkligen hemskt! tyvärr så har jag duntäcke, så vem vet?! kanske har oturen att jag har "gynnat" det. Hemskt!!

http://www.madicken.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

2 februari 2009 16:37

Jag tycker inte du ska känna dig som att du har "gynnat" det för vem visste hur dom behandlades. Jag har själv en dunjacka, säkert samma sak där.
Det är bara att hoppas det blir en ändring och att folk tar reda på vart dunet kommer ifrån efter det här har kommit fram.

Ha det så bra,

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Malin Hedén

Malin Hedén

3 februari 2009 14:19

Jag såg den inte heller, för jag klarar inte heller att se dylika program. Jag gjorde bort mig den gången det var om djurtransporter för ex antal år sedan :-(. Jag drömde mardrömmar huuuuur länge som helst. Jag säger NEJ TACK till att göra det igen. Inte visste jag att det gick till på det viset? Har både duntäcke, dunkudde och dunjacka *snyft*

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards