Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Klart för dop

Av Eva - 2 februari 2009 22:09

Vilket härligt väder det var idag. Jag tog en promenad med Martin och jag klädde på alldeles för mycket kläder denna gång :). Hade både strumpbyxor och mössa men det var ganska varmt ute när solen sken. Ett perfekt väder att ta en promenad i.

Vi var till Helping hand och skulle titta om det fanns någon sittdyna till en barnstol, men dom hade inte öppet på måndagar.

På Helping hand säljer dom begagnade prylar, allt från möbler till kläder. Det är Livets ord som driver detta, egentligen vill man kanske inte gynna dom, men man får hoppas att det går till något bra.

Jag behöver en sittdyna till Michelles gamla barnstol, den vi har ligger längst in i en kartong i förrådet och är omöjlig att få fram. Vet inte ens vilken kartong det är och eftersom det är fullt från golv till tak i förrådet så vill jag inte ens tänka tanken på att börja leta. Då kan det vara värt att köpa en ny.

Martin har precis somnat och jag hoppas han sover hela natten, det skulle vara så skönt, men sådan tur har man väl inte två nätter i rad.

I morgon ska vi till BVC kl.10 och det är precis när Martin brukar sova.

Johan får helt enkelt väcka mig i morgon när han går upp så får jag försöka få upp Martin i tid så han hinner sova en sväng innan vi går dit.

Vilket planerande det ska vara hela tiden. Ska be om en senare tid nästa gång, för tidiga tider fungerar inte.

Idag har jag bokat tid för dop. Det blir lördagen den 7/3. Hoppas bara att Martin kan ha dopklänningen då ;). Det är en dopklänning som jag har virkat för många herrans år sedan och jag trodde att jag aldrig skulle få användning för den eftersom jag inte hade en tanke på fler barn då jag gjorde den. Jag gjorde den bara för skojs skull och sedan dess har den hängt i garderoben.

Vi ska bara bjuda familjen och dom närmaste vännerna så det blir inget stort dop. Kan vara bra att hålla budget nere i dessa tider.

Ska surfa runt lite nu och försöka hitta någon checklista på vad man ska tänka på vid dopet.


Natti natti

 
 
Ingen bild

Eva.M

3 februari 2009 09:28

Kan tipsa om sidan barndop.nu Där står det en hel del.
Kram, kram

 
Eva

Eva

3 februari 2009 12:33

Jag hittade denna sida igår. Jätte bra då man knappt vet hur det går till ;). Vad skulle man göra utan Internet???

Kram kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards