Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Längtar efter vår och solsken

Av Eva - 2 mars 2009 14:02

Satte mig precis i dagsljuset och skulle sminka mig och insåg plötsligt hur blek och grå jag är. Nu vill jag ha lite sol så man får lite färg...eller färg och färg, lite fräknar kanske. Jag har tyvärr inte fötts med en massa pigment och har lätt för att bränna mig, men så här blek som jag är nu har jag inte varit på länge. I somras blev det inte mycket solandes heller eftersom jag var gravid och inte kunde sitta i solen utan att svettas ihjäl, men jag fick en massa fräknar, har aldrig haft så mycket någonsin.

Solarium är bara att glömma för jag bränner mig alltid och ser ut som en gris dom förstå gångerna och jag får även pigmentförändringar av att sola solarium. Brun utan sol är ju en bra uppfinning, men tyvärr så har jag ett pigment som gör att jag blir orange av det. Jag glömmer aldrig när jag gick i högstadiet och Brun utan sol hade kommit ut på marknaden. Glad över att jag äntligen skulle bli lite brun så smetade jag in mig med sånt.....mindre roligt efter några timmar. Jag var knallorange, som en apelsin och handflatorna såg bedrövliga ut. Jag fick smeknamnet "Orange" , ordet för apelsin på engelska och jag var måttligt glad över det.

Man lär av sina misstag i varje fall :).


Tjingeling



 
 
Ingela

Ingela

2 mars 2009 17:57

Jag känner mig också grå och tråkig, solen har varit borta alldeles för länge och när den väl är här har vi jättekallt. Senvintern gillar jag bäst här, soligt och nollgradigt fast snön är kvar att busa i :)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Cilla

Cilla

2 mars 2009 18:30

Boken kom idag!! Så fin så!! Skönt för dig att du ska till frissan, min har inte hört av sig, bad att få bli klippt innan fredag!! Lär ju inte hända!
Kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

2 mars 2009 21:14

Ingela, Nu känner jag mig lite mindre grå, har varit och klippt mig och lagt in ljusa slingor :)

Cilla, kul att boken hann komma. Hoppas du hinner få en klipptid innan helgen, håller en tumme.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards