Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under maj 2009

Av Eva - 14 maj 2009 07:24

Vad är det för väder ute? Regn och blåst :(. Jag skulle verkligen behöva ta med mig Martin på en promenad och handla, men det känns inte kul i det här vädret. Vi får se om det blir bättre under dagen, annars skickar jag Johan att handla efter jobbet.


Idag åker nog dammtrasan fram för nu är det inte bara damm, det är pollen inne också. Det är fasligt vad det kommer in när man har fönstren öppna.

Usch!


Tjingeling

Av Eva - 14 maj 2009 07:16

Han är för go min lilla son :).


Av Eva - 13 maj 2009 22:59

Nu blev jag glad, för det första gick bränningen bra till slut och när jag sedan gick ut på balkongen så fick jag se något röra sig nedanför. Gissa vem det var...grävlingen :). Den är tillbaka.

Jag vet att jag är lite knäpp, men jag har följt dessa grävlingar under alla år vi bott här och kommer det upp en ny fälla så lovar jag att denna gång gå ut och smälla igen den....Så det så!

Jag hoppas jag snart få se lekfulla små grävlingsbebisar busa omkring nere på gräsmattan. Dom är ju för söta när dom springer omkring och jagar varandra. Bebisarna brukar komma fram i maj så vi får vä se *längtar*.


Nu ska jag tutta kudde. Natti natti


Av Eva - 13 maj 2009 22:00

Jag är just nu så duktig. Min hårdisk är smetfull så jag håller på att bränna ner 11,7 GB, men som vanligt kan ingenting flyta på och gå smidigt. Först var det en massa filer som måste döpas om, sen när jag skulle bränna skiva nr 2 blev det något fel *suck*. Jag hoppas skiva nr 3 går bättre och sen får jag försöka bränna den andra igen.

99% av det som bränns ner är kort :). Man är flitig med kameran måste jag säga. Egentligen skulle jag behövt gå igenom allt och deleta en massa, men då tar det år och dag innan jag blir klar så det struntar jag i. Det känns skönt att ha allt på backup ifall något händer med datorn.

Ska kika hur det går för skiva nr 3 nu. Håll en tumme!



Av Eva - 13 maj 2009 19:12

Nu har jag kommit hem från Alunda där min mamma bor och där jag köpte bilbarnstolen. Den var jätte fin och nu får Martin åka skönt i båda bilarna :). Mamma följde med mig och Martin när vi skulle köpa bilbarnstolen och när jag sedan skulle betala så tog mamma upp sin plånbok och betalade den. TACK snälla mamma, du är för go.



Av Eva - 13 maj 2009 10:35

 OBS! TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!


Nu mina vänner har ni chansen att vinna ett halsband som jag har gjort.

Det enda ni behöver göra är att lämna en kommentar till detta inlägg så lottar jag ut en vinnare söndagen den 17/5.

Lycka till!


Av Eva - 13 maj 2009 08:40

Godmorgon! Jag var uppe med tuppen i morse för Martin hade bestämt det. Det gick inte att få honom att somna om i min säng så det var bara att gå upp. Som tur var så somnade han om efter 1 timme och då gick jag och la mig igen.

Nu sitter jag här med dagens första kopp kaffe och försöker tänka genom dagen. Vi ska iväg vid kl 14-tiden så jag måste planera Martins sovtider. Vi ska åka och köpa en bilbarnstol och eftersom det är på vägen till mamma så tänkte jag åka hem till henne först. Martin får snart inte plats i den bilbarnstol vi har i Volvon så vi måste byta. I Saaben har vi redan bytt till en större modell. Krångligt när man måste ha två stycken.

Sen ska jag rengöra dom två Acta Graco vi har och lägga ut dom på Blocket.

En liten slant borde man få för dom.


Tjingeling


Av Eva - 12 maj 2009 17:32

Hur ska man göra ikväll då? Desperate Housewifes och kvalet till ESC är samtidigt :(. Det blir nog dom desperata hemmafruarna eftersom jag inte har missat ett enda program. Det är just nu det enda jag följer, ja förutom mitt kära Glamour då ;). Det börjar strax förresten.

Sverige går in som bidrag nr 5 så man får zappa lite så kanske man hinner se Malenas show. Jag hinner i varje fall se röstningen. Vi får väl se om det blir en flipp eller flopp. Jag tror det lutar mot en flopp, men man vet ju aldrig.


Tjingeling

Skapa flashcards