Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under maj 2009

Av Eva - 24 maj 2009 10:05

Idag funderar jag på om jag ska städa på balkongen, plantera och göra fint. Jag måste i sånt fall åka till Plantagen och inhandla jord och plantor. Vi har innätat så att inte katterna kan hoppa ut och jag ska nog köpa en Klematis som kan klättra i nätet. Jag har haft så förr och det har varit ganska fint.

Det har börjat hända saker med mina två övervintrande pelargonier och det är jätte kul. Hoppas dom blir fina så småningom.

Det får inte plats allt för mycket där ute, men lite mysigare kan man göra.

Nu ska jag koka lite ägg och äta lite frukost så får vi se om jag ger mig av och handlar.


Tjingeling

Av Eva - 23 maj 2009 22:35

Blir det fint väder i morgon så ångrar jag mig nog att vi åkte hem från landet redan idag. När vi kom tillbaka till stan så började solen att skina. Typiskt, men det är faktiskt inte längre än att man kan åka dit över dagen bara. Det är ca 5 mil, ett alldeles lagom avstånd :).

Vi såg varken till eller hörde några spöken denna gång. Det är alltid lika spännande när det händer saker där, men jag tror dom bojkottar mig för här hemma håller dom sig också lugna.

Dom kommer säkert tillbaka när jag minst anar det.


Natti natti på er. Nu väntar sängen och boken "Floden blev mitt liv".




Av Eva - 23 maj 2009 18:03

Nu har vi kommit hem och jag ska snart ta mig en varm och skön dusch så att man känner sig som en människa igen ;).

Det är jätte mysigt att vara vid stugan, men efter några dagar längtar man hem. Solen har lyst med sin frånvaro dessa dagar. Synd, för jag hade verkligen behövt få lite färg på kinderna.

Jag svarar på kommentarer och kikar runt på era bloggar senare ikväll.


Här är några foton på min kusins hästar Eclips, Lukas och Jojje som går på bete vid stugan just nu.

  

Eclips

Nordsvensken Lukas 

Alla tre

Av Eva - 23 maj 2009 11:01

Idag ska vi åka hem. Regnet öser ner och det är ett riktigt skitväder. Martin vaknade jätte tidigt i natt har legat och knölat och bökat i min säng. Kl 5.30 bestämde han sig för att han inte ville ligga i sängen längre så då väckte jag Johan som fick gå upp med honom. Martin somnade vid halv åtta igen, men sov bara en halvtimme så då var det bara för mig att gå upp. Jag hade ju tänkt att sova till nio ;).


Vi ska snart börja städa av och packa ihop för att åka hem. Eftersom vädret är som det är så åker vi hem ganska tidigt.


Tjingeling

Av Eva - 22 maj 2009 22:03

Nu börjar jag längta efter en dusch. Det är mysigt att vara här, men jag känner inte mig fräsch när jag inte får duscha ordentligt. Håret börjar bli flottigt och det är ett alldeles för stort företag att tvätta det här. Vi har bara ett tvättrum där man kan tvätta sig i ett lite handfat. Vattnet måste värmas först eftersom det bara finns kallt odrickbart vatten i kranen. Eller kran är synd att kalla det, det ser mer ut som ett stort böjt rör som kommer ut från väggen i köket :). Det är ett himla kånkande på hinkar hela tiden.

3 nätter är det längsta jag kan vara här vid torpet, sen längtar jag hem till bekvämligheterna.


Vi var och hälsade på I-M idag och dom håller på att rusta och gör jätte fint vid deras stuga. Jag är lite avundsjuk, dom har toalett och dusch. Ett riktigt badrum....det jag saknar mest här.

På kvällen kom Johan och lillbror som hade varit ute och fiskat hela dagen, men brorsan åkte hem igen och Johan stannar kvar. Han har lovat att ta Martin i morgonbitt. Åh så skönt. Då ska jag försöka sova ;).

Michelle har suttit och chattat med sina vänner nästan hela dagen. Vilken tur att jag fixade internet via mobilen till min bärbara. Blogga och chatta går ganska bra, men att tex gå in på aftonbladet.se går inte så bra. Visst går det, men då har jag hunnit somna innan sidan är klar..hehehe!


I morgon åker vi hem igen. Ska bli ganska skönt faktiskt, fast om några dagar vet jag att jag längtar hit igen. M och B som alltid brukar vara här har inte varit här denna gång och då är det inte lika roligt. Dom är helt underbara och jag saknar dom jätte mycket när vi är här.


Ha det så gott så länge.

Natti natti

Av Eva - 22 maj 2009 07:06

Godmorgon. Vi har sovit gott i natt. Det är bara Martin och jag som är vakna just nu. Mamma och Michelle sover än.

Martin sitter och tittar på en fluga som kryper omkring och det ser ganska kul ut....:). Han har aldrig sett en sån förr.

Jag är lite skadad, jag klämde fingret på barnvagnen igår och nu är den del av min fingertopp borta. Nu överdrev jag kanske lite, men det försvann faktiskt en bit och det svider som tusan :).


Ha ha ha....tittar just nu ut genom fönstret och ser Norsvensken Lukas klia sin bakdel mot ett par buskar ;). Det har varit mycket mygg och knott så jag förstår att det kliar.


Idag ska vi hälsa på mammas väninna I-M som har en stuga ca 4-5 km här ifrån. Dom håller på och rustar så det ska bli kul att se hur det ser ut.

Nu ska jag försöka surfa vidare, men det blir dåligt med bloggläsandet när vi är här eftersom det knappt går att komma ut på internet.


Ha det så bra allihopa.

Kram




Av Eva - 21 maj 2009 21:35

Jag har tagit en massa bilder idag, men det går inte att ladda upp dom med den här dåliga mottagningen :). Jag får vänta tills jag kommer hem på lördag.


Tjingeling

Av Eva - 21 maj 2009 16:43

Idag har vi varit på auktion. Vi kom dit sent för Martin sov länge när han tog sin morgontupplur.

Jag hämtade Michelle vid bussen för hon ville också sova här, men hon kunde inte följa med mig igår eftersom hon hade ridlektion på kvällen.

Vi träffade en hel del släktingar där och det är nästan därför jag åker dit.

M och B följde sedan med till stugan och fikade.

Det är inte lätt att komma ut på internet eftersom det är så dålig mottagning här. När man ska ringa på mobilen så får jag alltid ställa mig under lönnen, den verkar fungera som en mottagare :), men det skulle kanske se lite kul ut om jag satt där och surfade...hehehe!

Jag kopplar in mobilen till min bärbara för att få tillgång till internet och det är tur att jag har en gratismånad eftersom det annars skulle bli ganska dyrt eftersom det går segt ;).

Laxfilér står i ugnen och vi ska snart äta. Magen kurrar så det ska bli jätte gott.

Ha det bra allihopa och svarar jag inte på era kommentarer så är det för att det är segare än sirap att surfa ;)


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards