Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under maj 2009

Av Eva - 20 maj 2009 22:35

Martin hade jätte svårt att somna ikväll. Han var så trött, men kunde inte slappna av alls utan låg bara och vred och vände på sig. Det var säkert för att allt är så nytt här. Han har bara sovit här en gång förut.

Just nu sitter mamma och läser och jag försöker surfa med världens segaste uppkoppling. Så bortskämd man är med bredband ;).


I morgonbitti kommer min kusin med barn och ska rida på hästarna som dom har går här nere på ängen. Usch, stackarna. Det är så mycket mygg och jag var ner och sprayade mot insekter, men det hjälper knappt.

Den ena är en stor Nordsvensk och han är gigantisk. Sen är det två mindre hästar som jag inte vet raserna på.

För två år sedan red jag på Nordsvensken, men han skulle testa mig. Först vägrade han att gå. Sen när jag väl fick igång honom så började han galoppera för fullt och det var jag inte beredd på så det var bara att hålla i sig för glatta livet. Jag är glad att jag klarade det med livet i behåll ;).


Nej, ska man ta sista turen till dasset kanske. Jag har hållt mig så länge att jag snart pinkar på mig...hehehe!

Sen får vi se om vi får påhälsning av spöken i natt. Dom brukar kunna busa runt här ibland.


Natti natti på er.





Av Eva - 20 maj 2009 19:35

Ta mig tusan. Det fungerar. Jag bloggar från skogen :).

Jag ringde Telenor idag och frågade om man kunde surfa via mobilen och jag fick en gratismånad för att prova på. Dom såg väl att jag har varit kund sedan 1900-talet så jag fick testa det här. Jag har skickat efter ett 3G kort för jag har bara ett vanlgit SIM kort i nu och det är segare än det äldsta gamla modem man kan hitta.

Så nu slipper ni inte mig i helgen ;).


Tjingeling

Av Eva - 20 maj 2009 09:40

Idag mår Michelle bättre och har gått till skolan. Skönt! Min förkylning är nog pollenallergi ändå. Jag blev bättre när jag började att använda medicinen så det måste vara det.

Jag klippte Martin för första gången igår...hehehe..det var inte det lättaste. Jag passade på när han satt i sin badstol i badkaret. Han såg för roligt ut eftersom polisongerna och håret vid öronen började att hänga ner över öronen så jag var tvungen att snagga av lite.

Nu är han så fin så :).

Nu ska jag göra mig i ordning så att jag är klar för att åka och handla när Johan kommer hem från jobbet.


Tjingeling



Av Eva - 20 maj 2009 07:54

Idag bär det av till torpet :). Johan jobbar till kl 12 och efter det ska jag åka och handla. Det är en hel del man ska ha med sig och nu för tiden ser det ut som man ska vara borta en hel månad när man ska iväg någonstans ;). Tur att jag köpte ny bil för hela bilen blir fullpackad. Barnvagnen tar stor plats så man får stuva in resten där det får plats.

Det är mamma, lilla Martin och jag som åker. Michelle kommer kanske ta bussen ut i morgon, men med henne vet man aldrig. Johan kommer nog på fredag och sover kvar för han ska ut och fiska i en närliggande sjö med lillebror på lördag.

Vädret ser inte allt för roligt ut, men vi får elda i vedspisen för att få lite värme. Vi har även ett element i sovrummet så det blir varmt och skönt.

Hoppas bara inte myggen har kommit än, dom brukar kunna vara en riktig plåga där. Måtte jag inte glömma myggspray :).

Jag vet inte hur Martin reagerar på mygg, men jag kommer ihåg när Michelle fick sina första myggbett i ansiktet. Hela ögat svullnade igen några dagar och jag hoppas inte Martin är lika känslig.

Jag ska ladda kameran och försöka fota så mycket som möjligt.


Tjingeling




Av Eva - 19 maj 2009 13:38

Martin och jag var iväg till Coop och handlade och på väg hem stannade jag vid jobbet och skulle in en "snabbis". Jag vet sen förr att det aldrig blir ett snabbt besök och det blev det inte denna gång heller :). Man måste ju prata med alla, hjälpa till med en del saker osv så vi blev kvar ganska länge. Till slut orkade inte Martin längre och blev på dåligt humör så då var det bara att fara hem igen. Han somnade på vägen hem och som tur var så sov han vidare när vi kom hem.

Det är så kul att träffa alla kollegorna och idag var alla jätte glada över överraskningen vi fick igår :).


Jag försöker just nu kolla andras bloggar och avnjuta en kopp kaffe.

Tjingeling

Av Eva - 19 maj 2009 07:18

Michelle kom hem igår och var sjuk och jag själv börjar också känna mig lite krasslig. Typiskt! Igår trodde jag bara pollenallergin var värre än värst så jag köpte pollenmedicin, men under dagen började det kännas mer som en förkylning. Vi som ska till stugan på onsdag :(. Jag hoppas bara det är något tillfälligt och att det går över.

Det är mamma, lilla Martin och jag som åker till torpet i morgon. Michelle tar ev. bussen ut på torsdag. Det beror på hur hon mår. På torsdagen är det auktion som vi ska gå på och jag hoppas mamma inte hittar något hon verkligen vill ha för hennes grejer brukar alltid komma sist och så länge står jag inte ut att vara på en auktion ;). Det är lite jobbigt att ha med sig Martin eftersom han ledsnar så fort så det är bara att hålla en tumme.

Min kusins hästar kommer att gå på sommarbete så det kommer att vara jätte mysigt att få mysa med dom :).

Då känns det verkligen att man är på landet.


Martin springer runt i sin gåstol och han är helt galen. Han tar sig dit han vill och river och sliter i allt så man får passa honom hela tiden. Igår fick han tag i ugnsluckan och drog ner den i huvuet på sig själv. Jag trodde han skulle bli jätte ledsen, men tydligen såg det värre ut än vad det var.

Nu måste jag gå och jaga honom för nu har han rullat ut i köket.


Kram på er!

Av Eva - 18 maj 2009 22:21

Här kommer några bilder från helgen.


En glupsk kaja vid McDonalds. En kaja går bra, men när dom sitter i hundratals utanför mitt sovrumsfönster en hel natt och tjattrar och skränar så skulle jag kunna skjuta allihopa.

 Här bor Cilla och Henke.

 Martin sliter i Vildas hår :). Aj aj aj!

 Söta lilla Vilda.

 Hägg i blom.

 Mot ekbacken.

Av Eva - 18 maj 2009 19:17

Vilken händig karl jag har :). Idag har han både fixat rören till tvättmaskinen som har läckt vatten och lagat diskmaskinen som vägrade starta i morse. Han är en duktig allt-i-allo ;).

Faktum är att det inte är mycket som han inte fixar.


Tjingeling



Ovido - Quiz & Flashcards