Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Eva - 6 april 2009 17:32

....vattnet har ju varit avstängt och nu är det en massa skräp i det. Inte tittade jag så noga heller, så vi har ätit potatismos och druckit saft med detta vatten i :(. Sitter just nu och dricker kaffe med samma vatten, men det värsta måste ha fastnat i filtret. Jag kunde inte ta min kopp kaffe förut så jag måste ha några koppar nu. Johan ska bada Martin, men det går ju inte. Han lär bli smutsigare efter badet. Nu får vattenkranen stå på ett tag och det är bara att hålla en tumme på att det blir bättre när det får spola igenom.


Av Eva - 6 april 2009 15:57

Nu är vattnet tillbaka. Skönt, nu kan vi göra mat :).


Tog denna bild med mobilen idag när jag var ute på promenad.


Har klippt rosen, kanske lite för tidigt ;).


Jag har planterat påskliljor på balkongen.


Jag har även plantera denna lilla söta pénse.

Av Eva - 6 april 2009 15:18

Jag orkade aldrig åka till Lekia idag. Det blev en promenad i det fina vädret istället. När vi kom hem och jag skulle dricka vatten upptäckte jag att vi inte har något vatten. Skit! Har ringt till kommunen, men dom visste ingenting, men jag fick ett direktnummer till någon som var ansvarig för det här området, men han svarade inte. Jag har lämnat ett meddelande så vi får väl se om han ringer tillbaka. Hur ska vi kunna göra ordning mat nu och hur ska jag kunna göra gröt till Martin? Så beroende man är av att kunna vrida på kranen, men samhället är ju uppbyggd så att det blir skört om något händer.





Av Eva - 6 april 2009 09:00

Vad ska man hitta på idag då? Det är påsklov och Michelle här hos oss denna vecka. Hon börjar bli förkyld och jag hoppas Martin klarar sig denna gång också.

Jag funderar på om jag ska åka till Lekia och titta om dom har några lammskinn som är bättre. Det börjar bli varmt med åkpåse i vagnen nu. Solen skiner från en klarblå himmel och det blir nog skönt ute idag så jag måste ut och göra något.

Martin vaknade jätte tidigt i morse och när han sen försökte somna om så började katterna att skena runt och busa och leka. Jag hade kunnat strypa dom för då vaknade Martin till och var klarvaken.

Jag var så trött att jag hade kunnat göra vad som helst för att fått sova lite till. När han sedan somnade om ( efter att ha stängt in katterna inne hos Michelle och han hade varit vaken i evigheter) så la jag mig också. Som vanligt tog han bara en powernap på 20 min så det blev inte så mycket sova av för mig :(.

Jag måste försöka lägga mig tidigt ikväll, jag fungerar inte utan sömn.


Ovido - Quiz & Flashcards