Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 21 april 2009

Av Eva - 21 april 2009 22:15

Nu stänger jag omröstningen. Lite dålig uppslutning tycker jag, men jag hoppas på fler än 9 nästa omröstning :) Så gå in och rösta nu...!


Vilken är den bästa årstiden?

Vår 11,1%

Sommar 77,8%

Höst 11,1%

Vinter 0%

Av Eva - 21 april 2009 22:03

Kors i taket!

Vi har börjat att lägga Martin i vår säng när han ska somna och vet ni???

Det fungerar :).

Vi har burit omkring på honom i 7 månader och nu kände både Johan och jag att det fick vara nog. Annars kommer man se ut som lutande tornet i Pisa snart *skrattar*. Allvarligt, våra ryggar är helt slut så vi måste göra så här nu. När han väl har somnat lyfter vi över honom till hans egen säng för jag kan inte ha honom i min säng när jag ska sova. Han är som en propeller och sen om han vaknar till så river han mig på ryggen och sliter i håret, ni vet det där bebishåret i nacken...aj, det gör ont det.

Det är jobbigt att förklara rivmärkena på ryggen för Johan också ;).

Jag ska också gå och sussa nu tror jag, men först blir det lite läsning.

Natti natti och sov gott.


Av Eva - 21 april 2009 17:19

Lilla Martin och jag var och shoppade lite idag. Som vanligt blev det bara kläder till honom, inget till mig :(.


Lindex är bra, ta 3 betala för 2. I detta fall blev det byxor i strl 80.

 2 pyjamaser, lite "sverige inspirerade" i strl 74-80.

 2 pyjamser till i strl 74-80-





Av Eva - 21 april 2009 11:41

Jaha, så var det dags igen...

Beach 2009 närmar sig...

Jag tänkte dra igång ett ambitiöst träningsprogram för att stolt kunna visa upp mig mycket slankare och snyggare när sommaren kommer.

Jag tänkte först vänta tills det blev lite varmare men jag kände mig så taggad att börja direkt.

Hoppas det är fler som vill vara med. Det är så skönt med lite stöttning ibland.

Ok, häng på nu....

Scrolla ner....

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.






























































































































































































     



































































OCH SÅ SCROLLAR VI UPP IGEN!

Såja, det räcker för idag.

Glöm inte att stretcha efteråt!



Av Eva - 21 april 2009 10:11

Jag fick precis reda på att Martin har fått en ny liten kusin, Emil :).

Grattis S och H till lillkillen.


Av Eva - 21 april 2009 09:15

Usch, jag såg ett riktigt hemskt kattslagsmål här utanför nyss. Jag vet två katter som kommer att ha mycket ont i några dagar framöver.

Den ena vet jag är okastrerad och det skulle inte förvåna mig om den andra är det också. Jag blir så arg på ägarna som inte kastrerar sina katter. Okastrerade katter ska inte vara ute, varken honor eller hanar. Hanar slåss, pissa och märker revir överallt och honor får oönskade kattungar. Vi måste höja värdet på katterna och då ska det kastreras, vaccineras och försäkras. Jag hatar när jag ser annonser där som säljer ut kattungar för 1:- tassen, blir så ledsen då :(. Sen finns det dom som avlar på sina huskatter medvetet, hur många ggr har man inte fått hört att "Men det kommer att bli så fina kattungar". *Morr*!

Vill man ha en katt så finns det massor av olika katthem där dom tar hand om katter som andra har "kastat ut". Det gör mig också förbannad, hur man kan kasta ut en katt eller bara flytta ifrån dom. En katt är ett djur som behöver lika mycket kärlek och ett tryggt hem som tex. en hund.

Det fattar inte en del. En katt klarar sig inte på enbart råttor. Njurarna lägger till sist av precis som för den vildkatt jag tog hand om.

Nej, vi måste höja katternas värde, men tyvärr kommer det alltid finnas ägare som struntar i att kastrera, låter sin hona få kull efter kull, låter sin hankatt gå och pissa på grannars balkonger och altaner, flytta ifrån dom eller kasta ut dom när dom har ledsnat *ledsen*.





Av Eva - 21 april 2009 08:21

Jag vaknade före Martin, har det hänt förr? Nix! Han sover fortfarande och nu sitter jag här och njuter av en kopp kaffe för mig själv.

Det ska komma en gubbe och mäta vår ventilation idag, men jag vet inte när så denna dag blir en sådan där orolig då man knappt vågar gå på toaletten. Tänk om man inte hinner öppna och han låser upp och går in. Duschen får vänta till kvällen :).



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards