Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 27 april 2009

Av Eva - 27 april 2009 22:32

Äntligen klar i tvättstugan. Har hunnit få i mig några rostade mackor också ;).

Jag skulle vara så duktig och mangla lakanen, men när jag hade gjort några stycken så insåg jag att det inte var så kul och jag hade nog fått stått där halva natten för att bli klar, så jag vek ihop allt som vanligt.

Visst är det skönt att lägga sig på nymanglade lakan, men det är inte värt priset. Roligare kan man ha *ler*.

Det jobbiga med tvättstugor är att man måste cetrifugera ( stavas det så, äh ni fattar ) allt eftersom det är så blött och när jag stod där och slet ur allt så slog jag i armen i någon "lakansträckspryl" på väggen.

Shit vad ont det gjorde. Tur att jag var ensam för jag svor en lång ramsa högt för mig själv. Det blir ett fint blåmärke till den annars grisrosa huden jag lyckades få i solen här om dagen .


Nu ska jag hoppa i säng och läsa.

Natti natti

Av Eva - 27 april 2009 18:32

Snart bär det av till tvättstugan. Har tvätttid mellan 19-23. Jag vet ju en som kommer att vara trött när det är klart ;).

Det är sängkläder för en hel pluton som ska tvättas. Vart jag sen ska lägga den rena tvätten är frågan? Jag städade linneskåpet för ett tag sedan och det har aldrig varit så fin ordning där, men nu kommer jag att få stuva in allt där det finns plats :(. Jag undrar om jag ska försöka ge mig på mangeln denna gång. Jag är nämligen livrädd för den. Inte för att klämma mig eller något sånt utan för att jag brukar bli så statisk och då får jag massor av stötar. Känner mig som Frankenstein när jag försöker dra ut dom statiska lakanen från mangelduken *håret-står-upp-på-armen-ryser*.

Antagligen är tvätten alldeles för torr när jag lägger in det i mangeln, men vem har tid att sitta i tvättstugan och passa tvätten så den blir "lagom" torr :)?


Tjingeling


Av Eva - 27 april 2009 15:07

Jag upptäckte att någon har slagit upp sin bildörr på min bil på 3 ställen på ena sidan. Vit färg och misstänker nu att det är bilgrannen eftersom dom har vit bil. Hur gör man? Ska man konfrontera honom? Jag har ju inga bevis på att det är han, men jag måste i varje fall fråga. Dom har en vit stor Previa och på sidan har han en dörr som man skjuter upp, men öppnar dom framdörren, ja då hamnar den precis där märkena är....hm!

Jag blir så sur när folk gör så där och inte säger till. Min bildörr på den gamla bilen råkade blåsa upp på en annan bil på parkeringen på jobbet, men jag var i varje fall ärlig och sa till ägaren. Det är vett och etikett att göra så.

Nu fasar jag över att ta detta med bilgrannen. Till råga på allt är han körlärare och då borde man veta hur man ska sköta sig...eller?

Min förra bil hade också en massa vita uppslag på samma sida, men den bilen var äldre och inte lika fin som den jag har nu.

Nej, jag måste helt enkelt konfrontera dom och säga att om det händer en gång till så måste jag göra en skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Då kanske dom skärper sig!


Av Eva - 27 april 2009 14:24

Äntligen en lugn stund för mig själv. Jag har varit i farten hela dagen så nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe medans lillpyre sover.

Jag hann inte med någon lunch idag, men jag fick i mig några mackor med makrill i tomatsås på. Tur att inte Michelle var hemma för det är det värsta hon vet. Hon kan inte ens vara i samma rum när jag äter det ;).

Jag ska sitta ner en liten stund till, sen är det dags att torka golven. Hann varken med att dammsuga eller torka golven igår så det blev jobbet idag istället.


Tjingeling

Av Eva - 27 april 2009 09:27

När jag skriver ett inlägg måste jag alltid läsa igenom det ett par gånger för att se om jag glömt någon bokstav ändå får jag gå in efteråt och redigera ibland. Jag har astigmatism, ett brytningsfel som gör så att jag missar en bokstav här och där. Ni ska veta vad jag kan få vissa ord till ibland när jag läser :). Speciellt när jag löser korsord, det kan ta flera dagar innan jag ser att det står något helt annat än vad jag trodde från början. Inte undra på att jag inte löser orden ibland *skrattar*.

Det var en arbetskollega som påpekade mina stavfel för några år sedan och dom felen hade jag inte ens märkt. Då gick jag till en optiker och fick terminalglasögon som jag använder på jobbet.

Jag har dom hemma nu, men det är inte ofta jag har på mig dom.

Så nu vet ni varför det kan stå lite konstigt ibland :).

Sen måste jag också påpeka att jag inte är någon expert på svenska heller så alla stavfel är faktiskt inte ögonens fel ;).


Tjingeling




Av Eva - 27 april 2009 07:14

Så var det måndag igen. Det är full rulle denna vecka och det är bra för då går tiden ännu fortare :).

Jag längtar till sista april då vi ska vara vid stugan. Ska bli intressant att se hur det går för Martin att sova där. Det är inte roligt om han väcker alla andra precis.

Som tur är så finns det en spjälsäng där, lite ranglig kanske, men med lite buntband så blir den nog stadig :). Buntband är bra till mycket och är verkligen räddaren i nöden ibland...hehehe!

Idag kommer en tjej och hämtar pärlorna jag hade lagt ut på Tradera. Det är med lite sorg i hjärtat jag lämnar iväg allt :(, men samtidigt så vet jag att jag inte kommer att ta upp denna hobby igen och då är det bättre det kommer till användning.


Tjingeling




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards