Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Eva - 8 april 2009 21:28

Så dum jag kände mig idag. Johan och jag har likadana jackor som vi har köpt via jobbet och finns det något värre än när man har dom på sig samtidigt? Av ett misstag råkade vi ha på oss dom när vi skulle iväg och titta på barnvagnar och fy, jag kände mig som ett par som man ser på campingar som går omkring med likadana träningsoveraller..hehehe!!!

Nästa gång ska jag se till att vi har olika jackor på oss :)


Krya på dig Sanna!


zwani.com myspace graphic comments
Av Eva - 8 april 2009 19:09

Nu har Martin äntligen vänt på sig från rygg till mage. 2 ggr igår och 1 gång idag ;). Han är lite sen killen...hehehe...men han har varit på gång länge men så fort han nästan har kommit runt så är det som han blir lite rädd och ångrar sig. Ser lite kul ut, men nu kanske det börjar hända saker här.

Michelle vände sig om från rygg till mage när hon var 4 månader så dom utvecklas olika.


Av Eva - 8 april 2009 18:48

Nu har vi varit och tittat på både Baby Jogger City Mini och Avanti vagnen. Båda har ju för och nackdelar. Varför kan ingen vagn ha allt man vill ha?

Baby Joggern har för liten korg medans Avantin känns lite ranglig. Martin satt och njöt när han fick provåka vagnarna. Antagligen så såg han allt jätte bra och då trivdes han :). Så fort han hamnade i sin vagn började han att krångla. Vi väntar med att bestämma oss. Ska kika runt lite mer till först.



Av Eva - 8 april 2009 14:30

Så här lätt är det att fälla ihop en Baby Jogger City Mini :)

Av Eva - 8 april 2009 14:14

Vi håller på och kikar på en ny smidigare vagn till Martin. Det är så krångligt och tungt att släpa med sig Brio Happyn varje gång och ska man bara iväg till typ ett köpcenrum eller någon annanstans så vore det bättre med en mindre vagn. Happyn måste jag ta bort två hjul + fälla ner bygeln på för att få in i min bil och man ledsnar på det i längden.

Valet står nu mellan en Avanti Moving Light och en Baby Jogger City Mini.

Jag ska försöka få med mig Johan och känna och klämma på dom idag :).


Här är Avanti Moving Light. Stor korg under, stor sufflet, går att fälla ner i liggläge och handtaget är inte jätte högt så även vi korta människor kan dra omkring den utan att behöva ha axlarna vid öronen ;). Nackdelen är att maxvikten bara är 15 kg...hm..det är ju bara 5 kg till det.


Och här är Baby Jogger City Mini. Denna är jätte enkel att fälla ihop, men drar bara i ett band som sitter mitt i sitsen så fälls den ihop. Du kan tom ha ett barn på ena armen och fälla ihop och lasta in med den andra. Det vore något det ;). Dock är denna över dubbelt så dyr som Avanti :(.

Nackdelen är att det inte går att fälla upp fotstödet och att handtaget är lite högt för en kortis som jag.


Av Eva - 8 april 2009 14:04

Jag kan inte lägga på någon duk på köksbordet för då lägger sig katterna där direkt och på en dag så ser duken ut som en ryamatta...alldeles full av äckligt katthår.

Men så kom jag på att jag fick glasunderlägg av mamma i julklapp och lade dom under ljuslyktorna. Blev ganska sött tycker jag :)

 En liten nyvaken Martin.

 Martin i gåstolen.

Av Eva - 8 april 2009 09:40

..........tangentbordet är spärrat och musen är försvunnen....!!!

Av Eva - 8 april 2009 07:05

Här kommer resultatet av min omröstning. Ni är för dåliga på att rösta tycker jag, det är bara 17 personer som har röstat ;).

Rösta gärna på den nya omröstningen.


Varför läser du bloggen?


Hamande här av en ren slumpt = 52,9%

Hamnade här via en länk = 17,6%

För att du är min vän = 29,4%

För att någon annan tipsade dig = =%

Annat = 0%


Totalt har 17 personer röstat sedan den startade 28/2-09

Ovido - Quiz & Flashcards