Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 11 april 2009

Av Eva - 11 april 2009 22:26

Den här utmaningen hittade jag på Häxmammans blogg. 


Mitt namn är Maria Lindblad. Jag bor i Rättvik, är 63 år gammal och arbetar som metallarbetare. Min favoritmat är pölsa . Jag har 3 barn. Min hårfärg är brunt. Grå färg har jag på mina ögon. Mina idoler är Starpilots.


Gör så här:

Förnamn= Mellannamn

Efternamn= Bästa vännens namn

Hemort=senaste semesterresan

Ålder= Mammas ålder

Jobb= Pappas jobb

Favoritmat= Det du avskyr!

Antal barn= Antal piercingar (hål i örat räknas)

Hårfärg= Färgen på din tröja

Ögonfärg=Färgen på dina byxor

Idol= Den du senast lyssnade på


Jag tänker inte utmana någon, men känner ni er manade så varsågod ;)

Av Eva - 11 april 2009 21:57

Den här lilla söta krabaten träffade min sambo på idag :).

Av Eva - 11 april 2009 20:14

Påskafton har vi firat vid Västerbol ( stugan ). Det har varit underbart väder och vi har varit ute hela dagen. Det syns, jag har fått "bondbränna" :).

Vi åt mat och fikade på altanen och det var så varmt att vi knappt kunde sitta där. Det var varmare än det brukar vara på midsommarafton. Helt otroligt!

Här kommer det lite bilder från dagen. Jag sprang runt med kameran i högsta hugg ;).



Av Eva - 11 april 2009 09:21

Så var det Påskafton. Ska till stugan och äta påskmat med mamma, min faster M och hennes man B. Det är första gången vi åker dit i år så det ska bli kul. Hoppas det fina vädret håller i sig så att man kan ta en promenad.

Jag har gjort två kladdkakor på morgonen och jag känner mig jätte duktig :). Jag och bakning går annars inte riktigt ihop, men detta är så enkelt att göra så den slänger man ihop på 10-15 min.

Här kommer receptet.


Chokladfavoriten


100 g smör

1½ dl vetemjöl

4 msk kakao

1½ tsk vanillinsocker

2 ägg

3 dl socker


Sätt ugnen på 175 grader. Låt smöret smälta i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. Tillsätt dom övriga ingredienserna  och rör tills allt är väl blandat. Häll smeten i en smord form, gärna men löstagbar botten. Grädde i ugnen 30-35 min. Kakan blir låg och skall vara kladdig i botten.

Pudra över florsocker.

KLART!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards