Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Eva - 26 april 2009 23:03

Ikväll har jag tittat igenom gamla nerbrända cd-skivor och hittade dessa kort som jag har scannat av från mammas fotoalbum.


Här har ni mig som "nykläckt" i pappas famn :).

Vilka polisonger pappa har *skrattar*.


Här myser storasyster med mig.


Jag går lucia för första gången, 11 månder gammal.


Pappa jämför sin fångst med min längd...hehehe kolla in hans mössa ;).

Ljuva 70-tal.


Ännu en gädda som ska jämföras. Samma ställe men några år äldre.

Gäddan var större den också.

Jag undrar om jag inte har på mig dom vita träskorna med Rosa Pantern på :).


Det här kortet kommer jag så väl ihåg när det togs. Syrran hade sminkat och klätt upp mig, själv var jag bara arg och ville därifrån.

Leendet ser lite krystat ut ;).


Av Eva - 26 april 2009 21:59

Idag var jag med om något lustigt. Jag skulle hämta Michelle vid stationen och på väg dit fick jag stanna vid ett övergångsställe ( ni vet zebralagen). Över vägen kommer en katt och går :). En riktigt duktig kisse måste jag säga.

Och så säger dom att katter är dumma!


Av Eva - 26 april 2009 20:45

Så här glad blev lillkillen när han fick prova nya badstolen :).

Han har varit så hänging hela dagen, men ett bad gör under.

Av Eva - 26 april 2009 18:23

Tor det eller ej, men jag har bokat tid i tvättstugan i morgon. Tvättunnan svämmar över och jag hinner inte med.

Det är jätte smidigt att ha tvättmaskin i lägenheten, men just sängkläder är svåra att hänga upp eftersom det tar sådan plats.

Jag kan behöva lite egen tid för mig själv i tvättstugan :).


Tjingeling


Av Eva - 26 april 2009 17:38

Jag fick med mig sambon till IKEA idag i varje fall :). Det blev en barnstol till stugan. Perfekt!

Vi har inte gjort många knop idag, tvättat lite, dammat och nu är det dammsugningen och torkning av golv som är kvar. Martin sover just nu och då vill vi gärna inte sätta på dammsugaren.

Han mår inte så bra och humöret är inte på topp om jag säger som så. Lilla gubben :(. Ögonen kladdar fortfarande och näsan rinner.

Jag hoppas han mår bättre till sista april då vi åker till Västerbol. Vi hade tänkt att vara där några dagar men då måste Michelle vara hemma och vara kattvakt. Dom små liven kan inte vara själva hemma så länge.

Jag håller en tumme :).



Av Eva - 26 april 2009 07:10

Jag undrar om jag ska försöka få med mig sambon till IKEA idag :).

Vi skulle behöva köpa en barnstol som vi kan ha vid stugan. Sen kan den få vara kvar där, det är kanske fler kusiner som får barn och då är det bra att ha en stå där.

Annars bjuder dagen på städning, inte alls vad jag känner för idag, men det måste göras.


Tjingeling

Skapa flashcards