Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 25 april 2009

Av Eva - 25 april 2009 22:25

Vilken härlig dag vi har haft idag. Vi har varit vid stugan hela dagen, solen sken och det var helt underbart :).

Jag har beskurit äppelträdet för det var evigheter sen sist. Om det blev bra det vet jag inte för jag har aldrig gjort det förr, men jag tog bort allt som växte uppåt ;). Det har aldrig varit ett äpple på detta träd så det spelar nog ingen större roll. Nu kan man ju hålla en liten tumme på att det kommer frukt på trädet i år så jag får glänsa lite *skrattar* .

Johan och B har tömt ur brunnen idag, vi hade ingen riktig pump, men vi pumpade ur via pumphuset och det gick bra det också. Vi fick inte ur allt vatten eftersom bottenventilen inte ligger nere på botten, men lite fräschare borde vattnet bli. Som sagt, vi dricket inte vattnet, bara diskar i det.

Martin har varit en ängel hela dagen även fast han är förkyld och har ögoninflammation. Som tur är så är ögonen bättre nu än dom var igår.

Han låg ute i vagnen och sov jätte länge och nu på kvällen var det inga problem med att få honom att sova så frisk luft gör nog susen.

Så här såg det ut när vi kom idag. Det hängde sängkläder, täcken, kuddar och madrasser på vädring överallt.

 


Äppelträdet före jag hade varit i farten.

Här är äppelträdet från en annan vinkel efter att jag har beskurit det. *Förstört* det enligt vissa :).

Pumphuset pumpar ut allt vatten.

Liten kompis jag hittade på vägen ner till brunnen.


Djupsjön isfri. När vi var här på Påsken fick svanparet hacka sig fram genom isen för att få en ränna av vatten. Det såg ganska kul ut :).

Av Eva - 25 april 2009 09:42

Idag åker vi till stugan. Ska försöka pumpa ur vattnet ur brunnen och sen sätta på vattnet. Det är inte drickbart, men går bra att diska och tvätta sig i. Dricksvatten får vi alltid ta med oss. Innan min lillebror kom till världen så hämtade vi vatten från en källa i skogen, men lillebror blev dålig av det en gång och sedan dess har ingen vågat dricka det. Det är inte säkert det var vattnet det var fel på för lillebror var liten och då är magen mycket känsligare.

Det ska bli så härligt att vara ute i solen hela dagen, men man lär passa sig så att man inte bränner sig.


Tjingeling


Av Eva - 25 april 2009 09:41

Så här fint hade katterna gjort på toaletten i morse.

Skönt att dom har en egen toalett :).


Ovido - Quiz & Flashcards