Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Eva - 24 april 2009 22:51

Jag är så fashinerad av ögon. Vilka otroligt vackra färger det ryms där. Ett öga har aldrig bara en färg utan skiftar i olika nyanser.

Nu har jag fått dille på ögon så bli inte förvånade om jag trycker upp kameran i ansiktet på er *skrattar*.

Natti natti på er. 


Av Eva - 24 april 2009 19:48

Sitter just nu i badrummet och tittar på när Martin badar. Skönt att ha trådlöst ibland ;).

Martin har inte varit så glad i dag för han är förkyld och har fått ögoninflammation...lilla gubben :(. Vi baddar ögonen med koksaltlösning och så håller vi en tumme på att det går bort om några dagar. Jag hoppas han inte blir värre tills i morgon eftersom vi ska till stugan, men lite frisk luft skadar nog inte.

Nu har Johan tagit över och börjat att tvätta lillpyre så nu kan jag faktiskt gå härifrån.

Kramb



Av Eva - 24 april 2009 15:52

Snart kommer Johan hem med hamburgare från MAX :). Ska frossa i skräpmat idag. Mums!

Jag får väl ta en extra promenad som kompensation :).


Tjingeling

Av Eva - 24 april 2009 14:37

Nu börjar jag känna mig som en människa igen :).

Jag tog en promis till affären med Martin och på väg hem gick vi en runda i parken. Vilket underbart väder, solen skiner från en klarblå himmel. Jag blev faktiskt riktigt svettig även fast det blev en kort promis.

Det blev ingen tur ut till mamma idag, men jag pratade med henne i telefonen och hon undrade om vi inte ska åka till Västerbol (stugan) i morgon. Jaaaa, sa jag...det vill jag ;). Då ska jag se till att tömma kameran och ha fulladdat batteri. Den följer med mig överallt nu. Jag har alltid älskat att fotografera, men aldrig haft tiden till det så det känns verkligen kul att få göra det man tycker om. Man är ju inget proffs på det direkt, men huvudsaken är att man har roligt :).


Tjingeling


Av Eva - 24 april 2009 10:24

Den här dagen började inte så bra. Först har Martin legat i min säng och krånglat hela natten. Sen när vi skulle gå upp nu på morgonen så fick jag jätte ont i magen. Jag får så här ca 2 ggr per år och en gång var jag till sjukhuset och då visade det sig att det var en cysta på äggstocken som hade spruckit så troligtvis vad det så även denna gång. Det gör så fruktansvärt ont. Svetten rann och jag bara skakade av smärta. Jag ringde till Johan som fick komma hem från jobbet så att han fick ta hand om Martin.

Det enda som brukar hjälpa när jag får så här är att lägga sig på mage med en kudde eller dylikt under magen. Det gör skit ont i början, men sen släpper det. När värken började att lätta så somnade jag. Skönt!

Nu har det släppt så pass mycket att Johan kunde åka och jobba igen. Jag är fortfarande alldeles öm i magen och när jag sätter mig och reser mig så gör det ganska ont. Varje gång jag får så här tänker jag, - Ska jag ringa efter en ambulans? Men jag vet ju att det går över så varje gång struntar jag i det.

Jag hade tänkt att ringa mamma idag och ev åka ut till henne, men nu vet jag inte hur det blir. Jag mår ju ganska bra nu så kanske åker jag ändå.

Kram på er.

Av Eva - 24 april 2009 10:19

Rätta svaret är en lus, jag en sån där äcklig hårlus...*ryser*.

Sofia, Mofs och Sanna gissade helt rätt :). Grattis.

Det är inte i mitt huvud denna lus har suttit, tack och lov ;).

Ni kanske förstår att det var lite svårt att fota denna lilla krabat då den är så otroligt liten.

Ovido - Quiz & Flashcards