Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Vart är grävlingarna?

Av Eva - 28 april 2009 23:03

I alla år som vi har bott här så har det bott grävlingar under grannens balkong och några år så har det kommit fram grävlingsbebisar :).

Det är för underbart att se dom komma ut i skymningen och leka. Dom busar som små hundvalpar. Dom jagar varandra och rullar runt och dom låter jätte gulligt. Tyvärr så verkar jag vara den enda som tycker det :(. På grannen låter det som hon skulle ha en ilsk brunbjörn boendes under balkongen och har fixat fram fällor två år i rad. Första året lyckades dom inte fånga någon, men förra våren gick en grävling in. Jag vaknade jätte tidigt en morgon av att det var ett hemskt liv utanför och när jag gick ut på balkongen för att se vad det var så var det grävlingen. Stackarn!

Han grävde och försökte ta sig ut och till slut var han så trött han rullade ihop sig till en boll och somnade *ledsen*. Jag kan tala om att jag grät då för jag tyckte det var fruktansvärt.

Ett tag tänkte jag gå ut och försöka släppa ut honom, men det var för ljust ute och jag hade säkert gjort mig osams med både grannar och bostadsrättsförening. Jag åkte till jobbet, men det blev inte mycket gjort denna dag för det enda jag kunde tänka på var den lilla grävlingen.

När jag kom hem på kvällen var fällan och grävlingen borta :(.

Jag var in och läste jaktlagen på grävling och om man fångar in en grävling så får den inte släppas någon annanstans utan ska avlivas så jag förstod vilket öde den hade gått till mötes. Men så träffade jag en annan granne som bor en bit bort och enligt hon så släpptes grävlingen ut igen eftersom dom inte visste om den hade ungar i grytet. Tror ni jag blev glad?

Helt överlycklig är rätta ordet :).

Nu väntar jag med spänd förväntan på att det ska komma fram en grävling med ungar i år också, eller kanske bara en ensam.

Grannen under bor kvar och nåde henne om hon fixar fram en fälla igen, då är det jag som går och släpper ut den. Sån ångest vill jag inte ha igen.


Är det bara jag som är så här knäpp?

 
 
Ingela

Ingela

29 april 2009 05:25

Jag gillar inte direkt grävlingar... De kan vara grymt elaka hur söta dom än är. Det bodde en under våran sopstation ett tag och när vi skulle lämna sopor gick han till anfall. Efter ett tag fick vi inte ens passera, anföll oss, bilar, cyklar, hästar osv så han blev inte långlivad. Vet inte vem som "gjorde" det, han var bara borta en dag.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

29 april 2009 05:48

Hua*tvekande*
Grävlingar är lite läskiga och väser och ser grymma ut men inte behöver man ha ihjäl dem för det?
Usch vilken sorgsen historia-jag tycker som du.

http://mofs.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

29 april 2009 06:36

Ingela, grävlingen ni hade vid sopstationen måste ha varit lite knäpp. Dom är annars jätte skygga och springer så fort dom hör en människa. Är dom så aggresiva så ska dom tas bort så ingen kommer till skada.

Mofs, nej inte är dom läskiga, dom är ju så söta :). Men jag är nog inte riktigt normal ;).

Mofs,

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards