Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Någon som vill ha oss?

Av Eva - 1 april 2009 19:30

Vi är två heliga birmor, mamma Alice och sonen Ozzy, 9 respektive 7 år. Husse och matte har ledsnat på oss och nu vill vi flytta. Vi vill komma till någon som uppskattar hur vi är. Tex. när vi kräks lite överallt, ja då måste ni förstå att mattor är bäst, där får man spjärn med klorna och då går det lättare att kasta upp hårbollar och annt. Ni ska också ha överseende att det kan hända lite överallt, i soffan, i barnstolen, på bordet, under sängen, bakom teven, ja lite överallt helt enkelt. Vår nuvarande matte uppskattar inte sånt och hon skäller jämt på oss när vi gör så. Speciellt när det är mörkt och hon inte ser vart hon sätter fötterna någonstans, precis som det skulle vara vårt fel att hon inte knäpper på lampan? Ni kan ju tänka er själva hur man får kämpa för att få upp en hårboll och då måste man gå omkring lite och då hamnar det inte bara på ett ställe utan minst 4.Vi tycker om att vara vakna på nätterna, husse och matte har lite svårt att förstå varför vi sitter vid deras sovrumsdörr och skriker och krafsar på dörren. Förr slängde dom alltid något på dörren, men nu kommer dom upp och jagar oss med vattensprutan och det är ju det som är kul. Då får vi springa av oss lite, men det är inte lika kul att få vatten på sig så därför blir det en riktig kurragömmalek mitt i natten för vi är snabba ska ni veta. Matte har också ledsnat på allt hår vi fäller, kan vi hjälpa att hon ska sitta precis där vi har legat. Ni ska helst inte ha några gardiner eftersom det till sist blir som en ryamatta på baksidan av gardinerna och det gillar inte matte. Ni ska ha massor av växter som vi kan tugga på för ju mer växter vi tuggar, ju mer kräks vi och ju bättre mår våra magar som har en tendens att samla på sig hårbollar.Ni ska gärna lämna dörren till garderoben öppen för där ska vi in och rota. Om ni inte öppnar så går det bra det också för vi kan öppna själva. Vi öppnar gärna köksskåp också.Där finns det mycket intressanta saker som vi egentligen inte får röra.Har ni badkar så är det bra, för där bakom finns ett jätte spännande ställe. Tror det är vägen till Narnia.Ni måste även respektera våra toalettvanor, det blir sand överallt och det hjälper inte hur mycket ni än dammsuger eller sopar golvet. Vi måste ju krafsa över allt i lådan och då fastnar det i våra tassar. Det är inte vårt fel att vi har långt hår under tassarna.Ni får gärna ställa kattsanden så att vi kommer åt. Det är jätte kul att riva sönder en 10 kilos säck och sedan dra ut det i hela badrummet. Det blir en gigantisk toalett och vi slipper krypa in på lådan där vi knappt får plats.Har ni balkong är det ett stort plus, då kan vi skrika och jama och locka till oss alla katter i området. Det är jätte kul och är mycket uppskattat av grannarna.

Sen får ni respektera att vi lägger oss där vi vill, ni får helt enkelt lyfta fötterna lite högre när ni går omkring så att ni inte trampar på oss. Ni har ju fått långa ben så varför inte använda dom.

 

Här kommer det några bilder på vad vi gillar mest.


Sova i garderoben är jätte mysigt.

 Sova Sova i tvättbaljan funkar det också.  Vaddå?? Jag skulle ju bara kolla om matte har fuksstädat och sopat skräp under mattan! Det Det kan ju finnas något kul bakom cd-spelaren.   

Jag förstår fortfarande inte varför matte blev sur efter det här? Det var ju bara lite kattsand.


Gosemys!! 

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

1 april 2009 19:44

*asgarv* Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Det är säääääkert någon som vill ha dem. Eller inte *hahaha*? Visst ÄR det väl härligt med djur?
Kram påre

http://www.malinheden.se

 
Cilla

Cilla

1 april 2009 20:23

haha, den var bra!!
Svärmor tar dom säkert, hon har ju redan två likadana!!
Pusssssss

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

1 april 2009 21:22

Ja ni, ibland undrar man varför man skaffar djur :). Det blir aldrig någon mer långhårig katt hos oss i varje fall..hehehe.

Kram på er

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards